O STANDARDU
Sistem menadžmenta bezbednošću hrane predstavlja rešenje za objedinjavanje svih standarda za osiguranje bezbednosti hrane koji su trenutno priznati. ISO 22000 uključuje sve zahteve HACCP (Hazard – Opasnost, Analysis – Analiza, Critical – Kritičnih, Control – Kontrola, Point – Tačka) sistema po Codex Alimentariusu, a pored toga još i pravila dobre poslovne i dobre higijenske prakse, praćenja i označavanja hrane. Standard se koristi u svim karikama lanca hrane a zahteva da svi rizici za koje se može očekivati da se dogode u prehrambenom lancu, uključujući i opasnosti koje mogu biti povezane sa vrstom procesa i objekata koji se koriste, budu identifikovani i procenjeni.
Prepoznavanje uloge organizacije i njene pozicije u okviru lanca ishrane je od suštinske važnosti da se osigura efikasna interaktivna komunikacija u lancu, u cilju da krajnji potrošač dobije bezbedan prehrambeni proizvod. Komunikacija sa klijentima i snabdevačima oko identifikovanih opasnosti i kontrolnih mera je od velike pomoći u razjašnjavanju zahteva kupaca i dobavljača. Tako se obezbeđuju sredstva za utvrđivanje i dokumentovanje razloga zašto neke identifikovane opasnosti moraju da budu kontrolisane od strane neke posebne organizacije i zašto druge ne trebaju.
Analiza opasnosti je ključ efikasnog sistema upravljanja bezbednošću hrane, jer sprovođenje analize rizika pomaže u organizovanju znanja potrebnih da se uspostavi efikasan spoj kontrolnih mera. Tokom analize rizika, organizacija određuje strategiju koja će se koristiti kako bi se obezbedila kontrola opasnosti kombinujući potrebne programe i HACCP plan.
Međunarodni standard ISO 22000 određuje zahteve za sistem menadžmenta bezbednošću hrane koji podrazumeva:
- interaktivnu komunikaciju
- sistem za upravljanje
- potrebne programe
- HACCP principe.
KORIST OD SERTIFIKACIJE
Najefikasniji sigurnosni sistemi hrane su uspostavljeni, rade i ažuriraju se u okviru strukturiranog sistema upravljanja i inkorporirani su u ukupnim aktivnostima upravljanja organizacije. Ovo obezbeđuje maksimalnu korist za organizaciju i zainteresovane strane:
- kontrola proizvodnje zdravstveno bezbedne hrane;
- obezbeđeno najbolje uverenje o zdravstvenoj bezbednosti hrane;
- poboljšanje internih procesa;
- povećano poverenje potrošača;
- kontrola procesa;
- kompetetivna prednost u odnosu na konkurenciju;
- delegiranje odgovornosti do neposrednih izvršilaca;
- povećanje potencijala zaposlenih kroz stalne obuke i učenje;
- veća odgovornost i svest zaposlenih o kvalitetu;
- razvijanje svesti zaposlenih o higijeni;
- povećanje zadovoljstva kupaca i veće poverenje u ustanovu;
- verifikacija vaše dobre poslovne i higijenske prakse;
- sledljivost proizvoda;
- jasno utvrđivanje odgovornosti za zdravstveno nebezbedan proizvod u lancu proizvođač-maloprodaja-kupac;
- zaštita i poboljšanje proizvoda i originalne marke;
- usaglašenost sa zakonskim i tržišnim zahtevima.