ISO/IEC 20000-1

Informacione tehnologije – Menadžment uslugama – Deo 1: Zahtevi za sistem menadžmenta uslugama

O STANDARDU

ISO/IEC 20000-1 je prvi standard posebno usmeren na menadžment IT uslugama. Ovaj dokument utvrđuje zahteve za organizacije prilikom uspostavljanja, implementacije, održavanja i stalnog poboljšavanja sistema menadžmenta uslugama (SMS). Zahtevi utvrđeni ovim dokumentom uključuju planiranje, projektovanje, tranziciju, isporuku i poboljšavanje usluga radi ispunjavanja zahteva za uslugama.Informaciona tehnologija (IT) predstavlja korišćenje i upotrebu računara za čuvanje, preuzimanje i prenos podataka ili informacija, uglavnom za potrebe kompanija. U modernom biznisu, bez obzira na to gde je sedište kompanije IT usluge moraju biti pouzdane, isplative, postojane i efikasne, bez obzira na to da li su to interne IT usluge ili pružanje IT usluga spada u delatnost kompanije.

ISO/IEC 20000-1 pomaže organizacijama da efikasno upravljaju IT uslugama I da isporuče kvalitetnu uslugu korišćenjem sveobuhvatnog procesnog pristupa.
Omogućava laku integraciju sa postojećim sistemima menadžmenta i pruža veću efikasnost u održavanju i proveri sistema menadžementa.

KORISTI OD SERTIFIKACIJE

Implementacijom ISO/IEC 20000-1 postižu se mnoge koristi, kao što su:

  • Čuvanje poverljivih informacija,
  • Pružanje korisnicima i zainteresovanim stranama poverenje u upravljanja rizicima u IT,
  • Omogućavanje bezbedne razmene informacija,
  • Ostvarivanje usaglašenosti sa propisima,
  • Poboljšavanje konkurentnosti,
  • Obezbeđivanje konzistentnost u isporuci usluge ili proizvoda,
  • Smanjivanje pojave rizika u poslovanju,
  • Izgrađuje bezbednosnu kulturu,
  • Štiti organizaciju, imovinu i zainteresovane strane.

Sertifikacija prema ISO/IEC 20000-1 donosi sa sobom mnoge prednosti, kao što su:

  • Usaglašavanje usluga informacionih tehnologija i poslovne strategije organizacije,
  • Obezbeđivanje poređenja sa najboljim praksama,
  • Stvaranje konkurentske prednosti preko promocije konzistentnih i ekonomičnih usluga,
  • Odgovornost rukovodstva i odgovornost na svim nivoima, što stvara napredniji nivo usluge,
  • Poboljšavanje ugleda organizacije,
  • Poboljšavanje veze između različitih sektora preko boljeg definisanja, jasnije odgovornosti i raspodela ciljeva,
  • Stvaranje stabilnog okvira za obučavanje i menadžment uslugama.
  • Preduslov za rad sa inostranim korisnicima,
  • Preduslov za saradnju sa velikim sistemima,
  • Povećanje poverenja korisnika usluga,
  • Smanjenje kompromitovanja informacija,
  • Podizanje svesti i kulture zaposlenih o značaju bezbednosti informacija,
  • Smanjenje rizika i troškova oporavka od incidenata,
  • Sprovođenje adekvatnih tehničkih, organizacionih i kadrovskih mera.

Linkovi