O STANDARDU
ISO/IEC 20000-1 je prvi standard posebno usmeren na menadžment IT uslugama. Ovaj dokument utvrđuje zahteve za organizacije prilikom uspostavljanja, implementacije, održavanja i stalnog poboljšavanja sistema menadžmenta uslugama (SMS). Zahtevi utvrđeni ovim dokumentom uključuju planiranje, projektovanje, tranziciju, isporuku i poboljšavanje usluga radi ispunjavanja zahteva za uslugama.Informaciona tehnologija (IT) predstavlja korišćenje i upotrebu računara za čuvanje, preuzimanje i prenos podataka ili informacija, uglavnom za potrebe kompanija. U modernom biznisu, bez obzira na to gde je sedište kompanije IT usluge moraju biti pouzdane, isplative, postojane i efikasne, bez obzira na to da li su to interne IT usluge ili pružanje IT usluga spada u delatnost kompanije.
ISO/IEC 20000-1 pomaže organizacijama da efikasno upravljaju IT uslugama I da isporuče kvalitetnu uslugu korišćenjem sveobuhvatnog procesnog pristupa.
Omogućava laku integraciju sa postojećim sistemima menadžmenta i pruža veću efikasnost u održavanju i proveri sistema menadžementa.
KORISTI OD SERTIFIKACIJE
Implementacijom ISO/IEC 20000-1 postižu se mnoge koristi, kao što su:
- Čuvanje poverljivih informacija,
- Pružanje korisnicima i zainteresovanim stranama poverenje u upravljanja rizicima u IT,
- Omogućavanje bezbedne razmene informacija,
- Ostvarivanje usaglašenosti sa propisima,
- Poboljšavanje konkurentnosti,
- Obezbeđivanje konzistentnost u isporuci usluge ili proizvoda,
- Smanjivanje pojave rizika u poslovanju,
- Izgrađuje bezbednosnu kulturu,
- Štiti organizaciju, imovinu i zainteresovane strane.
Sertifikacija prema ISO/IEC 20000-1 donosi sa sobom mnoge prednosti, kao što su:
- Usaglašavanje usluga informacionih tehnologija i poslovne strategije organizacije,
- Obezbeđivanje poređenja sa najboljim praksama,
- Stvaranje konkurentske prednosti preko promocije konzistentnih i ekonomičnih usluga,
- Odgovornost rukovodstva i odgovornost na svim nivoima, što stvara napredniji nivo usluge,
- Poboljšavanje ugleda organizacije,
- Poboljšavanje veze između različitih sektora preko boljeg definisanja, jasnije odgovornosti i raspodela ciljeva,
- Stvaranje stabilnog okvira za obučavanje i menadžment uslugama.
- Preduslov za rad sa inostranim korisnicima,
- Preduslov za saradnju sa velikim sistemima,
- Povećanje poverenja korisnika usluga,
- Smanjenje kompromitovanja informacija,
- Podizanje svesti i kulture zaposlenih o značaju bezbednosti informacija,
- Smanjenje rizika i troškova oporavka od incidenata,
- Sprovođenje adekvatnih tehničkih, organizacionih i kadrovskih mera.